pl | en
Test
NAGRODY ROKU 2010



Nagrody Roku 2009 TUTAJ

Nagrody Roku 2008 TUTAJ

Nagrody Roku 2007 TUTAJ

Nagrody Roku 2006 TUTAJ

Nagrody Roku 2005 TUTAJ

Nagrody Roku 2004 TUTAJ


Tekst: Wojciech Pacuła

To wielka przyjemność, ale i obowiązek móc wybrać spośród testowanych urządzeń te, które – naszym zdaniem – są szczególnie godne polecenia. Od razu pojawia się jednak zasadniczy problem. Jak pisałem wcześniej do dystrybutorów i producentów nagrodzonych produktów, to nigdy nie są łatwe decyzje i proste wybory – nie sposób obdarzyć wszystkich, których byśmy chcieli, bo trzeba by przyznać nagrody niemal wszystkim produktom, które pojawiły się w naszych testach. Żeby jednak Nagrody Roku 2010 miały jakikolwiek sens musieliśmy przeprowadzić selekcję i wybrać najlepsze z najlepszych. No i o to chodzi – nie znaczy to, że kolumny, elektronika etc., które nie otrzymały nagrody są złe. Jak co jakiś czas piszę, wybieramy do testu, a potem do publikacji tylko interesujące, zarówno nas, jak i czytelników, produkty. Ponieważ średnio w każdym numerze „High Fidelity” mieści się osiem testów, łatwo obliczyć, że daje to dziewięćdziesiąt sześć testów (produktów) rocznie, a tak naprawdę mniej, bo do tej grupy, tj. publikowanych materiałów, należą też reportaże z wystaw, z wręczenia nagród w konkursie Okładka Roku itp. A dostępnych do przetestowania jest co roku kilkaset, jeśli nie kilka tysięcy rzeczy, z których każdy swojemu twórcy czy dystrybutorowi wydaje się wyjątkowy i godny uwagi.

Tak więc już wybór do testu to rzecz subiektywna i zależna przede wszystkim od linii zainteresowania pisma. A więc zależna ode mnie. Nie będę ściemniał, bo nie ma potrzeby – pismo jest odbiciem przede wszystkim moich fascynacji, z uwzględnieniem osoby Marka Dyby. Myślę, że tylko takie właśnie, autorskie pismo ma sens, tylko wtedy jest szczere i autentyczne. I przynajmniej czytelnicy wiedzą, czego się spodziewać – nikt nie udaje, że test przeprowadza „redakcja”, „pismo” itp., a konkretna osoba. Moim zdaniem to spory walor poznawczy. W każdym razie, jeśli z tych wstępnie wyselekcjonowanych, uważnie dobranych produktów trzeba wybrać niewielką część stajemy (Marek też wybrał kilka produktów) przed bardzo trudnymi decyzjami. Dlaczego ten DAC jest lepszy niż ten drugi? I w czym? Czy lepiej nagrodzić produkt bardziej przystępny cenowo, czy hi-end? Czy CD to przestarzały format i lepiej go nie promować? To pierwsze z wielu pytań, na które trzeba sobie odpowiedzieć.

Proces wyboru zawsze wygląda tak samo: siadam (siadamy, ale osobno) nad archiwum i wstępnie wybieram te rzeczy, które dobrze pamiętam. Potem doczytuję testy tych, które mi się zamazały w pamięci i dobieram rzeczy, które szczególnie dobrze w czasie testu odebrałem. Dlatego tak ważne jest, żeby to, co piszemy w teście było szczere i autentyczne – jak widać ma to swoje konsekwencje także dla nas, bo jest naszą „pamięcią”. Zwykle okazuje się, że na kartce mam wypisane z połowę testów. I najchętniej wszystkie bym je zostawił, bo przecież są „najlepsze”. To by jednak nie przeszło, bo co za pożytek ze wskazówki: „niech pan idzie w prawo, albo prosto, na pewno pan trafi”? Dlatego po tym wstępnym etapie następuje rzeź niewiniątek – to teraz trzeba nadać całości formę, podejść do sprawy intelektualnie, a nie emocjonalnie i zważyć, czy ważniejszy jest dźwięk, wykonanie, renoma, cena, funkcjonalność, kompatybilność itp.

W tym roku przyznajemy nagrody już po raz siódmy. Tak jak w zeszłych latach, wybór przeprowadzamy pod koniec października, ponieważ mamy wtedy przetestowane niemal wszystkie urządzenia publikowane w danym roku i mamy czas na to, żeby wysłać wiadomość o nagrodzie do dystrybutorów i producentów, żeby ci mogli się nią pochwalić podczas wystawy Audio Show w Warszawie, która ma zwykle miejsce pod koniec pierwszej połowy listopada. Nagrody podzielone są na trzy kategorie: Nagroda Roku 2010 dla najlepszych, naszym zdaniem, testowanych przez nas urządzeń oraz Statement Award – obydwie przyznawane dla urządzeń itp., i Best Recording 2010. Dla wyróżniających się nagrań. Statement Award to dla nas coś w rodzaju „imprimatur”, bezwarunkowego poparcia, promujące produkty w każdym względzie wyjątkowe. Najczęściej są to urządzenia i kolumny z górnej półki, które naszym daniem wyznaczają nowe kierunki poszukiwań, są często punktem dojścia lub po prostu wydają się produktami ponadczasowymi, jednak zdarzają się wśród nich także rzeczy znacznie przystępniejsze cenowo – tym większa więc chwała ich twórcom!

Jeszcze raz pozdrawiam serdecznie i przesyłam gratulacje wszystkim nagrodzonym!!!



Harbeth Audio
P3ESR

kolumny podstawkowe

Test TUTAJ

Dystrybucja: Audio System
Strona producenta: Harbeth Audio

nowe audio
mono3.5

wzmacniacz mocy

Test TUTAJ

Dystrybucja: nowe audio
Strona producenta: nowe audio

Leben Hi-Fi Company
CS-300 X [Custom Version]

wzmacniacz zintegrowany

Test TUTAJ

Dystrybucja: Nautilus Hi-End
Strona producenta: Leben Hi-Fi Company

Convergent Audio Technology
SL1 LEGEND

przedwzmacniacz liniowy/gramofonowy

Test TUTAJ

Dystrybucja: SoundClub

Avid HiFi
ACUTUS REFERENCE

gramofon

Test TUTAJ

Dystrybucja: Intrada
Strona producenta: Avid HiFi

Reimyo
CAT-777 MkII

przedwzmacniacz liniowy

Test TUTAJ

Dystrybucja: Moje Audio
Strona producenta: Combak Corporation

Air Tight
PC-1 Supreme

wkładka gramofonowa MC

Test TUTAJ

Dystrybucja: SoundClub
Strona producenta: Air Tight

Linn
Klimax DS

odtwarzacz plików audio

Test TUTAJ

Dystrybucja: Linn Polska
Strona producenta: LINN

ABSOLUTOR
przedwzmacniacz liniowy

Test TUTAJ

Dystrybucja: Absolutor
Strona producenta: ABSOLUTOR

SOVEREIGN
GLORY SIGNATURE SERIES

wzmacniacz mocy

Test TUTAJ

Dystrybucja: SoundClub
Strona producenta: SOVEREIGN

Dynaudio
SPECIAL TWENTY FIVE SIGNATURE EDITION

kolumny podstawkowe

Test TUTAJ

Dystrybucja: Nautilus
Strona producenta: Dynaudio
Polska strona: Dynaudio

V-Cap
CuTF

kondensatory

Test TUTAJ

Strona producenta: V-Cap





KATEGORIA: WZMACNIACZ ZINTEGROWANY
Synergy Hi-Fi
6F3


Test TUTAJ

Dystrybucja: Synergy Hi-Fi Europe
Strona producenta: Synergy Hi-Fi

Linear Audio Research
IA-30T


Test TUTAJ

Dystrybucja: Linear Audio Research
Strona producenta: LINEAR AUDIO RESEARCH

Trafomatic Audio
EXPERIENCE TWO


Test TUTAJ

Dystrybucja: Pełne Brzmienie
Strona producenta: TRAFOMATIC AUDIO

T+A Elektroakustik
PA 1260 R


Test TUTAJ

Dystrybucja: Dynamic Hi-End
Strona producenta: T+A Elektroakustik

JAG Electronics
300B Mk II


Test TUTAJ

Dystrybucja: JAG Electronics
Strona producenta: JAG Electronics

Emillé Labs
KI-40L


Test TUTAJ

Strona producenta: Emillé Labs



KATEGORIA: WZMACNIACZ MOCY
Tenor Audio
175S


Test TUTAJ

Dystrybucja: SoundClub
Strona producenta: Tenor Audio

Leben Hi-Fi Company
CS-660P


Test TUTAJ

Dystrybucja: Nautilus Hi-End
Strona producenta: Leben Hi-Fi Company

Nagra
MSA


Test TUTAJ

Dystrybucja: Intrada
Strona producenta: NAGRA

Audiomatus
AS250


Test TUTAJ

Dystrybucja: Audiomatus
Strona producenta: AUDIOMATUS



KATEGORIA: PRZEDWZMACNIACZ
Manley Laboratories
JUMBO SHRIMP


Test TUTAJ

Dystrybucja: Moje Audio
Strona producenta: Manley Laboratories



KATEGORIA: WINYL
London (Decca)
JUBILEE

wkładka gramofonowa

Test TUTAJ

Dystrybucja: 300B Systemy High End

Art Audio
VINYL ONE REFERENCE

przedwzmacniacz gramofonowy

Test TUTAJ

Dystrybucja: Pełne Brzmienie
Strona producenta: Art Audio

turntables.lt
REED 3Q

ramię gramofonowe

Test TUTAJ

Strona producenta: turntables.lt

Miyajima Laboratory
WAZA i PREMIUM BE

wkładki gramofonowe

Test TUTAJ

Dystrybucja: T-PRO
Strona producenta: Mijajima Laboratory

TW-ACUSTIC
RAVEN ONE + TW10.5

gramofon + ramię gramofonowe

Test TUTAJ

Dystrybucja: Grobel Audio
Strona producenta: TW-ACUSTIC



KATEGORIA: ŹRÓDŁO CYFROWE
Pro-Ject
BOX CD SE + DAC BOX FL

odtwarzacz CD + DAC

Test TUTAJ

Dystrybucja: Voice
Strona producenta: PRO-JECT

Simaudio Moon
CD 3.3

odtwarzacz CD

Test TUTAJ

Dystrybucja: AudioForte
Strona producenta: Simaudio

Ayon Audio
CD-07

odtwarzacz CD

Test TUTAJ

Dystrybucja: Nautilus Hi-End
Strona producenta: AYON AUDIO
Polska strona: Ayon Audio

Bladelius
EMBLA

odtwarzacz plików audio

Test TUTAJ

Dystrybucja: Arspo Audio
Strona producenta: BLADELIUS

Naim Audio
DAC

przetwornik cyfrowo-analogowy

Test TUTAJ

Dystrybucja: Decibel
Strona producenta: NAIM AUDIO



KATEGORIA: KOLUMNY PODSTAWKOWE
Everything But The Box
TERRA II PRO


Test TUTAJ

Strona producenta: Everything But The Box

RLS
CALLISTO III


Test TUTAJ

Strona producenta: RLS

Dynaudio
DM 2/6


Test TUTAJ

Dystrybucja: Nautilus Hi-End
Strona producenta: Dynaudio
Polska strona: Dynaudio



KATEGORIA: KOLUMNY PODŁOGOWE
Sound&Line
ENIGMA MEDIUS


Test TUTAJ

Strona producenta: Sound&Line

German Physiks
HRS 120 CARBON


Test TUTAJ

Dystrybucja: Audio System
Strona producenta: German Physiks

Monitor Audio
MONITOR 4


Test TUTAJ

Dystrybucja: Audio Center Polska
Strona producenta: Monitor Audio
Polska strona: Monitor Audio

Monitor Audio
BRONZE BX6


Test 16. grudnia

Dystrybucja: Audio Center Polska
Strona producenta: Monitor Audio
Polska strona: Monitor Audio



KATEGORIA: SIEĆ
Gigawatt
PC-2 EVO + LS-1

kondycjoner sieciowy AC + kabel sieciowy AC

Test TUTAJ

Strona producenta: Gigawatt

Acoustic Revive
RTP-4 EU + Power Reference

listwa sieciowa + kabel sieciowy

Test TUTAJ

Strona producenta: Acoustic Revive



KATEGORIA: OKABLOWANIE
Audionova
Volcano/Lightspeed/Pure Connect Reference


Test TUTAJ

Dystrybucja: Prestige Consulting Poland
Strona producenta:
Audionova

Furutech
Flux Cable Series

interkonekt + kabel głośnikowy + kabel sieciowy

Test TUTAJ

Dystrybucja: RCM
Strona producenta: Furutech

Acoustic Zen
Oscar-Link + Epoch + El Niño

interkonekt RCA + kabel głośnikowy + kabel sieciowy AC

Test TUTAJ

Dystrybucja: Pro-Mal
Strona producenta: Acoustic Zen

Acoustic System International
LIVELINE

interkonekt + kable głośnikowe + kabel sieciowy

Test TUTAJ

Strona producenta: Acoustic System International Liveline

Vipera Cables
XANTHINA SERIES

interkonekt + kable głośnikowe

Test TUTAJ

Strona producenta: Vipera Cables

Ramses-II
RAMSES IC + RAMSES SC

interkonekt + kable głośnikowe

Test TUTAJ

Strona producenta: Ramses-II



KATEGORIA: SYSTEM
Lecontoure STABILE 210
Lavardin MODEL C62 + MODEL AP150


Test TUTAJ

Dystrybucja: Moje Audio
Strona producenta: Lavardin

Rega
APOLLO/BRIO3/RS3/P3-24/RB301/EXACT


Test TUTAJ

Dystrybucja: this.pl Audio
Strona producenta: Rega



KATEGORIA: LAMPY ELEKTRONOWE
Creatè Audio
GOLDEN JAZZ SERIES 300B


Test TUTAJ

Dystrybucja: Synergy Hi-Fi Europe
Strona producenta: Synergy Hi-Fi



KATEGORIA: AKCESORIA
Pro Audio Bono
podstawa antywibracyjna
Test 16. grudnia
Strona producenta: Pro Audio Bono

Creatè Audio
bezpieczniki

Test TUTAJ

Dystrybucja: Synergy Hi-Fi Europe
Strona producenta: Synergy Hi-Fi



KATEGORIA: SŁUCHAWKI
Canor
TP-10

wzmacniacz słuchawkowy

Test TUTAJ

Dystrybucja: Audio Center Polska
Strona producenta: Canor
Polska strona: Canor



Artur Lesicki Acoustic Harmony
Stone And Ashes


Recenzja TUTAJ
Realizator nagrania: Patryk Żukowski i Robert Szydło
Wydawca: Fonografika
Format: CD

Savage
Tonight


Recenzja TUTAJ
Remaster: Damian Lipiński
Wydawca: Extravaganza Publishing Srl/Klub80 Records
Format: CD

Laurie Anderson
Homeland


Recenzja TUTAJ
Realizator nagrania: Laurie Anderson, Pat Dillett, Mario J. McNulty, Marc Urselli
Wydawca: Nonesuch Records
Format: CD+DVD

George Frideric Handel
Concerti Grossi Opus 6
The Avison Ensemble


Recenzja TUTAJ
Realizator nagrania: Philip Hobbs
Wydawca: Linn Records
Format: SACD/HDCD

Johann Sebastian Bach
Mass in B Minor
The Avison Ensemble


Recenzja TUTAJ
Realizator nagrania: Philip Hobbs
Wydawca: Linn Records
Format: SACD/HDCD

Antonio Vivaldi
Concerti Flauto E Flautino
Dorothee Oberlinger/Sonatori De La Gioiosa Marca


Recenzja TUTAJ
Realizator nagrania: Michel Bernstein, Anne Decoville
Wydawca: Arcana
Format: CD

Kraftwerk
The Catalogue (2009 vinyl remaster)


Recenzja TUTAJ
Wydawca: Klink-Klang Produkt/EMI
Format: 180 g LP

Nirvana
MTV Unplugged in New York


Recenzja TUTAJ
Remastering: Bernie Grundman
Wydawca reedycji: Original Recordings Group
Format: 180 g LP (red vinyl)

Diorama
Cubed Deluxe Edition


Recenzja TUTAJ
Wydawca: Acsession Records
Format: 2 x CD

Tingvall Trio
Vattensaga


Recenzja TUTAJ
Realizator nagrania: Torben Wendt, Felix Marc
Wydawca: Skip Records
Format: CD

Tomasz Stańko Quintet
Dark Eyes


Recenzja TUTAJ
Realizator nagrania: Gérard de Haro
Wydawca: ECM
Format: CD



SERDECZNIE WSZYSTKIM GRATULUJEMY!!!


DO POBRANIA:

Logo Statement Award
Logo Best Product 2010
Logo Best Recording 2010
Pytania, podpowiedzi, zarzuty itp. prosimy kierować na adres: opinia@highfidelity.pl

KIM JESTEŚMY?

„High Fidelity” jest miesięcznikiem audio, ukazującym się nieprzerwanie od 1 maja 2004 roku. Do października 2008 roku nosił tytuł „High Fidelity OnLine”. Jego celem jest próba dotarcia do tego co najważniejsze – do MUZYKI. Wierzymy, że aby oddać pełnię zamierzeń kompozytora, wykonawcy, realizatora, konieczne jest zapewnienie maksymalnie przezroczystego toru odsłuchowego. Takich urządzeń, w każdym przedziale cenowym, szukamy. Najciekawsze prezentujemy na łamach magazynu.
Polityka pisma jest prosta: interesuje nas to, co dobre, innowacyjne, unikalne. Nie testujemy rzeczy słabych lub niedopracowanych – życie jest na to zbyt krótkie... Współpracujemy ze wszystkimi producentami, dystrybutorami i salonami audio, bez względu na to, czy się w piśmie reklamują, czy nie. Wychodzimy z założenia, że najważniejszy jest Czytelnik i pismo jest tak dobre, jak dobre są testy. Reszta przychodzi potem sama. Jesteśmy pasjonatami – melomanami i audiofilami jednocześnie, dlatego stopienie się tych dwóch rzeczy jest dla nas najważniejsze.

FOTO

ZDJĘCIA TESTOWANYCH URZĄDZEŃ WYKONYWANE SĄ PRZY UŻYCIU SPRZĘTU FIRMY



Aparat cyfrowy:
Canon 7D, EF-24-105/L IS USM + EF 100 mm 1:2.8 USM

UŻYCZONEGO PRZEZ FIRMĘ